Persbericht | Alle huurappartementen aan de Laakoever in Arnhem opgeleverd

03 februari 2020

Alle 18 huurappartementen aan de Laakoever in de wijk Schuytgraaf te Arnhem zijn verhuurd en opgeleverd. Afgelopen vrijdag kregen de huurders van de appartementen hun sleutel uit handen van het VanWonen verhuurteam. Dit is het eerste complete appartementengebouw dat het VanWonen Woningfonds in zijn geheel in verhuur neemt. VanWonen projectontwikkelaar Rob Dijkman is opgetogen: ‘Het eindresultaat is een prachtig gebouw waar we als VanWonen trots op zijn. We wensen de nieuwe huurders veel woonplezier.’

Het appartementencomplex is gesitueerd aan de Laakoever aan de rand van Schuytgraaf met alle voorzieningen in de buurt. Richting de Noord-West kant hebben enkele appartementen vrij uitzicht over het water van de Schuytse Laak. De oppervlakte van de appartementen variëert tussen 83 m2 en 93 m2. De appartementen hebben allemaal 2 slaapkamers, een luxe keuken en badkamer, een goede buitenruimte, een berging in de onderbouw en een eigen parkeerplaats op het parkeerterrein naast het complex.

Rob Dijkman betrokken als ontwikkelaar bij het project: ‘We heten de nieuwe bewoners welkom met een prachtig beeld van de omgeving waarmee we de centrale hal gaan decoreren. Toekomstige bewoners hebben tijdens onze nieuwsjaarbuurtborrel zelf een keuze gemaakt welk beeld we hier centraal zouden stellen. Op deze wijze proberen we vanuit onze kant een steentje bij te dragen om de bewoners zich snel thuis te laten voelen. We kijken terug op een prettige samenwerking met onze partners Bouwbedrijf Van Grunsven en Weusten Liedenbaum architecten waarmee wij dit mooie project hebben kunnen realiseren.’

We streven ernaar het verhuurproces voor onze huurders zo duidelijk en plezierig mogelijk te laten verlopen, zegt Stefien Eijssen, projectmanager VanWonen. In dit geval hebben wij niet alleen veel contact gehad met onze huurders, maar was er ook een bijzondere klik tussen de huurders onderling. Zij hebben elkaar in de afgelopen maanden al een paar keer ontmoet, tijdens het tekenen van de huurovereenkomst, een open huis, een kijkmiddag in de eigen woning en tot slot een gezellige nieuwjaarborrel. Het is mooi om te zien hoe deze mensen hier aan de Laakoever een gezamenlijk nieuw thuis gaan creëren!’

Altijd een thuis
Vanuit een visie op een gebied realiseert VanWonen leefomgevingen voor iedereen. VanWonen staat voor kwaliteit, van de woningen én leefomgeving. Wij geloven in langdurige relaties met onze stakeholders en particuliere klanten. Met het Woningfonds maakt VanWonen die ambitie nog meer waar. De exploitatie en het beheer blijft in eigen handen, waardoor VanWonen ook na oplevering verbonden blijft met de gebieden waarin wij werkzaam zijn. Zo zijn wij van A tot Z betrokken en leren we van ervaringen van huurders en bewoners in onze continue zoektocht naar het bieden van optimale kwaliteit.